Válasz Korimnak

Na most ezen picit felpurrant az agyam (előre is elnézést, ha csúnya szavak helyett nem létezőket írok be, tekintsd szakmai ártalomnak, bár talán nem illene mindent erre fogni, ahányszor már hivatkoztam rá, több szakmám kéne legyen, mint Leonardónak). Minimálblog, kommentelni nem lehet, ezért kénytelen vagyok saját blogot piszkítani azzal a témával, amiről azt gondoltam, hogy nem fogom.


Azért megyek át a piroson mert nem jön semmi és senki.

Vagy ha jön, majd megáll, hiszen téged védeni kell, te vagy a környezetet védő, fenntartható, kompromisszumképes közlekedő, nem igaz? Autóval miért nem tehetem ezt meg? Éjszaka van, sehol senki, mit nekem piros lámpa, mit nekem ötvenes tábla (mert a biciklisek a sebességkorlátozás is csak azért szent, mert nincs elég lóerejük megszegni.) Hányszor szívok a Körút külső sávjában, mert a folyamatos forgalom miatt nem tudom elég nagy ívben kikerülni a biciklist! Azt meg jobb elfelejteni, hogy amikor a Margit híd egyik sávját lezárják nektek, percenként egy biciklis teker át a hídon, finom benzingőzben, amit az emiatt kilométer hosszan feltorlódott kocsisor ereget az orra alá. Okos megoldás, én mondom,

Nekem még azt tanította az oktatóm, hogy egy autónyi helyet kell hagyni a biciklis előzésekor, mert bizonytalan a sávtartása, és amelyik kátyún én még simán átzökkenek, azt ő frappáns kormánymozdulattal hatalmasan kikerüli, mert akkorát esne tőle akkora pofára, mint az ólajtó.

Azért megyek szembe az egyirányúban, mert arra van dolgom.

Dettó. Autóval miért ne tehetném meg? Végülis megegyezés kérdése az is, hogy jobb oldalon közlekedünk, semper fortior canis coit alapon ezt is meg lehetne változtatni (szó se róla, ismerek olyan autóst is, akinek még akkor is feljebb áll, ha véletlenül szembetalálkozik egy szabályosan egyirányúzóval). Ha minden autós, akinek beszóltál, hirtelen átülne biciklire, a szabadelvű agyatok azt se tudná, hova kapjon a káoszban. Mert nincs kiépítve, megszervezve, és igen, kultúrája sincsen.

Bringával vagyok, ezért nem mindegy, hogy mennyi energiába kerül eljutni valahova, ezért kurvára a legrövidebb úton megyek.

Nekem a kocsimmal pénzbe, marha sok pénzbe kerül menni. Ezért jól be is szoktam állni a rokkant parkolóhelyre, nehogy már keringeni kelljen, hogy találjak másikat. Na? 

Az van, hogy nem rajtam kéne számonkérni a kreszt, hanem el kéne gondolkodni azon, hogy te miért választasz egy kártékony, szar, és szemét módszert a helyváltoztatásra.

Az van, hogy szeretnék neked egy jogosítványt adni a kerékpárodhoz, hogy ha átmész egy piros lámpán (azt, gondolom, megtanítod a gyereknek, hogy ne tegye, mert árt a bőrnek), szembe mész a forgalommal, lecsöngeted a nekik szánt járdáról a gyalogosokat, és még neked áll feljebb, akkor legyen mit elvenni. És kemény pénzekért szerezhesd vissza. És a rendőr ne csináljon úgy, mintha te külön szabályozás alá esnél.

Egyébként pedig annak van joga az autózást en bloc szar, szemét és kártékony közlekedési eszköznek minősíteni és habzó szájjal anyázni azt, aki igénybe meri venni, aki saját maga nem használja. Mert így hetente két nap te is szar, szemét és kártékony vagy, miközben akire csütörtökön ezt mondtad, lehet, hogy csak azon az egy napon autózott.


Budapesten van a világ egyik legsűrűbb, leggyorsabb, legkényelmesebb és legolcsóbb tömegközlekedési hálózata.

Na bocsásd meg, ez vicc. Elmondom Madridot, azt már láttam közelről. Madridban egy darab egy eurós jeggyel addig utazhatsz oda-vissza a tizenhárom (!!) metróvonal bármelyikén, amíg eszedbe nem jut feljönni a föld alól. Nálunk csak a mostani kerge árfolyam miatt olcsóbb a vonaljegy, de ha mind a három (!!) metrón utazni akarsz, akkor háromszor ennyibe fog kerülni. Madridban továbbá elektronikus beengedőkapuk vannak, ha nincs jegyed, nem kikerülöd, megfenyegeted, ledumálod, megvered az ellenőrt, hanem - nem utazol.

Aki pedig azt mondja nekem, hogy a négyeshatos délután kényelmes, meg a HÉV reggel kényelmes, az nem tapasztalta még, hogy két megállóval az indulás helye után már nem férsz fel rá, és mindenki nyomakszik mégis, mert tudják, hogy tíz percig nem jön másik. Amikor minden nap látni lerobbant buszt, amire az emberek megváltották a jegyet pénzért, és nem tudnak vele eljutni oda, ahova akartak, meg amikor a felnőtt bérlet háromszor annyiba kerül, mint amennyit kicsengetsz a benzinért, ha mindennap kocsival mész dolgozni, akkor is azt mondod, hogy mindenki békávézzon? Értem én, utálod az autósokat, ilyet én is csak az ellenségemnek kívánnék.

Ja, és arról nem is beszéltem, hogy ha az autósoknak csak a fele (lásd szmogriadó) elhatározná, hogy ő márpedig ma békávézni fog, belerokkanna ez a szuper tömegközlekedési hálózat. Belegondoltál már, miért ez a neve? Máshol "nyilvános" (public, público) néven tisztelik.

És még azt is elviselem, hogy évente átlag egyszer elbasszál, hogy eltörjön a középtengelyem, kiegyenesedjen a villám, lejöjjön a bőr az egész oldalamról. Mert nem láttál, mert azt hitted nem megyek, bár nekem van elsőségem, és a többi.

Mert éppen az egyirányú utcából jöttél ki szembe? Vagy csak így palástolod, hogy színtévesztő vagy és fogalmad sincs, mikor piros és mikor zöld a lámpa? Az autósok mindennap kerülgetnek téged, igazán szép tőled, hogy évente egyszer te is toleráns vagy (bár nem szeretném elolvasni, mi kerül olyankor a blogodba).  

Leginkább pedig ne nyavajogjál a szaros kresz miatt, hanem szégyelljed magad.

Leginkább pedig ne nyavalyogjál az autósok miatt, hanem írjál olyan bejegyzéseket, amilyeneket szoktál, mert sokkal jobbak, mint ez a mostani.

A jogokat megtartjuk magunknak Lelke: Raya • Külcsín: Studio1 • Hálótárs: Netstudio