SMS-kutatás

Motivációkutatás

Itt és ezen a ponton kénytelen vagyok feladni a marketinges p!csa látszatát és beismerni, hogy ok vagyok bizony én is, és önmagamban is okozat. Mert idén szeptemberben úgy vágtam bele a két szakirányba, plusz a zenekarba (amit az utóbbi időben átmenetileg hanyagolok), hogy pontosan tudtam: szét fogok szakadni. Nem ez történt: néha magam is csodálkoztam, hogy jelentősebb dühkitörések nélkül bírom az iramot.

Csakhogy alattomosan, észrevétlenül belopózott az életembe a menedzserek betegsége: annyira nincs időm a magánéletemre, hogy egy idő múlva megszokom, elkényelmesedek, és azt a kevés időt sem használom ki, mondván, hogy nincs. És hiába egyre mélyebbek a karikák a szemem alatt, mégsincs időm kézzel készíteni ajándékot karácsonyra, és még a szakirányos teendőimet se végzem el tisztességesen, csak amennyire muszáj, mondván, hogy annyi más dolgom van. Két szék között a pad alatt panaszkodom, hogy miért kaptam nemzetközi marketingből négyest. És elhitetem magammal, hogy laza vagyok, akár Manu Chao.

Szegény Carlos tűrte, míg tűrhette, aztán neki is lett sok munkája, ő is bent tudott lenni hetekig-nyolcakig, és így már joggal panaszkodhattam, hogy nincs mit mesélnie a telefonban, amikor hatvan forintért hallgatunk perceken keresztül. És amikor végre egymáshoz bújhattunk, egyikünknek sem volt már ereje felemelkedni és azt mondani, vesszen a versenyszféra, éljen az intim- !

Reklámszöveg-elemzés

A vizsgált 111 sms csaknem mindegyikében szerepel az örök vallomás, egyszeresen vagy ismételten. Következtetés: egy idő után átvette a pont szerepét, mint ahogy a csókok a "helló"-ét. Ilyenkor kell harapni, a változatosság kedvéért.

77-féleképpen szólított meg. Egy időben minden nap más voltam, és minden nap mosolyogtam, amikor olvastam. Aztán reklámosként annyira MÁSnak kellett lennem, folyton megkülönböztetni magam a többiektől, hogy már nem volt érdekes, hogy mi szerepel a megszólítás helyén.

Médiakutatás

Az sms-ek gyakoriságának csökkenését nem lehet az évszakok libidóra való hatásával magyarázni. Tavaly télen jött a legtöbb és a legszebb üzenet. Torzító hatás lehetett a Vodafone Select díjcsomag Hálózaton belüli opciójának beszerzése, amely 60 Ft-ért teszi lehetővé a beszélgetést, így az sms rentábilitását veszti (és ez itt nem a reklám helye, sőt, a nyolcvanas években ezért pellengérre állított volna a Reklámetikai Bizottság, ugyanis a Select díjcsomag már nincs forgalomban, így azt reklámozni ha ma már nem is tilos, de nem is érdemes).

Nem vettem észre, hogy ez történik. IVVH, te tudod, hogy igazat mondok, nem láttam, hogy itt folyamat van, tendencia, sőt, csökkenő trend, ijesztő adatok és kvalitatív mifene. A kampány orrnehéz volt, és én leestem a végén.

Reklámhatékonyság-elemzés

Többrendbeli válasz, az SMS 100 opció maradéktalan kihasználása, a már említett mosoly, heveny ínhüvelygyulladást írni már túlzás lenne. Sms-ezni nagyon szerettem mindig is. Különbe azért is szántam rá magam a portfoliótisztításra, mert már betelt a memória, 200 üzenet volt benne, a legkülönfélébb emberektől, pedig csak azt tartottam meg, ami kedves volt, vicces, elgondolkodtató vagy megható. Most 68 maradt. Csak Carlosét töröltem. Nem akarom egy gyenge pillanatomban bőgve olvasgatni őket. A vizsgálat eredménye: a hatékonyság magas.

A konkurencia reklámtevékenységének vizsgálata

Olvassátok Nofrát! Sajnos blogja nincsen, de elég az is, amiket idekommentel, újabban már nem is a saját nevén. Na most, ezt hatványozottan kapom. És nem csak tőle. Itt az a sok ember, akikkel azért kacérkodtam (a hűtlenség leghalványabb szándékának árnyában hűsölő pillangó fingszagától elfintorodó csecsemőorr apró ráncolódásának hangjátől megrezzent útszéli pitypang pihéjénél kisebb súlyt érdemlő mértékben), hogy Carlost féltékennyé tegyem, és végül az az egy tette azzá, akivel nem ez volt a szándékom. Nem is volt vele szándékom. De ez most már mindegy. Miatta, de nem érte. Ért-e? Valaki is?

Végkövetkeztetések: volt. elmúlt. lesz. valami. mindig.

A jogokat megtartjuk magunknak Lelke: Raya • Külcsín: Studio1 • Hálótárs: Netstudio